Prečo je vonkajšia veľkoplošná reklama naozaj efektívna?

0
1891

Hlavným cieľom každej reklamnej kampane je vryť myšlienky či značky konkrétnych produktov do podvedomia ľudí, ktorí si na ne v tej správnej chvíli spomenú. Jedným z vynikajúcich spôsobov, ako to dosiahnuť, je aj použitie billboardov. Prečo je vonkajšia veľkoplošná reklama pre jej zadávateľov taká efektívna?

Billboardy pôsobia na cieľovú skupinu nepretržite

Hlavnou výhodou billboardov je ich nepretržité pôsobenie na cieľového klienta. Na rozdiel od iných spôsobov reklamy, veľkoplošná tlač nachádzajúca sa fasádach budov či v blízkosti ciest nejde vypnúť, nie je možné ju vyhodiť, a preto je jej človek vystavovaný či chce, alebo nechce. Ak napríklad cestujete ráno do práce a počas cesty narazíte na reklamný pútač, denne ho zhliadnete minimálne dvakrát. Pri každodennej ceste do práce počas mesiaca vás daná myšlienka či produkt osloví hneď niekoľko desiatok krát, čo vo vás rozhodne musí zanechať nejakú stopu. Ak potom pri nákupoch v regáli uvidíte výrobok zobrazený na pútači pri ceste, je vysoko pravdepodobné, že značka má u vás už vybudované svoje meno a konkrétny výrobok skončí vo vašom košíku.

Dôležité je umiestnenie vonkajšej reklamy

Vonkajšiu veľkoplošnú reklamu je veľmi jednoduché cieliť na konkrétneho zákazníka. V prvom rade je potrebné vytvoriť atraktívny materiál a náležite ho spracovať. Druhou fázou je správne umiestnenie, ktoré je často ešte dôležitejšie než samotné prevedenie reklamy. Ak chcete osloviť vodičov, reklamu je vhodné umiestniť popri cestách, na oslovenie cestujúcich zasa vonkajšie pútače umiestnené na lavičkách či malých billboardoch pri staniciach, alebo na zastávkach. V prípade masovej reklamy, ktorej cieľom je osloviť naozaj takmer všetkých spotrebiteľov, je vhodné využiť aj obrovské reklamné plochy, tzv. bigboardy, napríklad na tých najvyťaženejších križovatkách v mestách.

Výroba billboardov a ich mesačný prenájom v cene niekoľko sekundového spotu

Dôležitým plusom vonkajšej reklamy je jej cena. Výroba billboardov a prenájom reklamnej plochy vás spolu vyjdú len na pár stoviek eur mesačne, čo je cena jedného niekoľko sekundového reklamného spotu v televízií. Billboardom však na potenciálnych klientov nepôsobíte len sekundy, ale celé dni, a preto je efektivita takejto formy reklamy naozaj vysoká.

 

zdroj foto: scottchan,freedigitalphotos.net