Kolobežkovanie zabaví detí i dospelých

0
177

Ako často si nájdete čas na aktívny pohyb v podobe aeróbneho cvičenia či behu v prírode? Ruku na srdce, je to aspoň dva krát za týždeň? Výbornou správou je, že kolobežky sú skvelými pomocníkmi, ktoré pomáhajú posilňovať jadro a zvyšujú fyzickú, ale tiež psychickú kondíciu. Potreba stabilizácie pri státí na kolobežke kladie vysoký dôraz na svaly, ktoré všetci príliš často považujeme za samozrejmé. Najmä dobrý stav svalov okolo brucha, chrbta a panvy nás môže ochrániť pred problémami s chrbticou, ktoré v dospelosti postihujú až polovicu z nás.

Kolobežka ako výzva?

Zdravotné prínosy jazdy na kolobežke, o ktorých by ste mali vedieť aj vy – aké sú to? Natáčanie sa na ploche kolobežky poskytuje príležitosť na jemné aeróbne cvičenie zvýšením srdcovej frekvencie. Na rovnom povrchu strávime väčšinu času v aeróbnej „zóne spaľovania tukov“, ale nikdy nie ste ďaleko od anaeróbnej výzvy, najmä ak žijete v blízkosti strmých svahov. V okamihu, keď narazíte na kopec na kolobežke, nastane anaeróbna kapacita – kopce budú výzvou viac ako pri jazde na bicykli. Aj keď je pravda, že poháňanie seba tlačením z terénu poskytuje výkonné cvičenie, väčšinu stabilizačnej práce vykonávajú vaše podporné svaly stehien a zadku. Je dôležité, aby tieto svaly pracovali pre dlhodobú fyzickú pohodu, a to najmä v prípade, ak máte radi športy s vysokým dopadom ako je beh, kde sa zvýrazňujú všetky nerovnováhy a môžu viesť k zraneniam. Kolobežka môže zlepšiť vašu stabilitu, pretože neurologické správy medzi mozgom a svalmi sa pri výzve zlepšujú. Na rovnomerné cvičenie je skutočne dôležité používať náhradné nohy.

Šport pre malých aj veľkých

Okrem toho, zapojenie sa do činnosti akou je kolobežkovanie, ktorú vaše deti milujú, umožňuje viac času na zabezpečenie „súdržnosti“ rodiny. Nie je veľa aktivít, o ktoré sa dospelí a malé deti môžu deliť rovnako a využiť to, čo detské kolobežky, resp. freestyle kolobežky poskytujú.