Fakt, že slabou stránkou elektromobilov je ich dojazd pozná každý, kto uvažoval alebo uvažuje o kúpe elektricky poháňaného vozidla. Najnovšie testy preukázali, že s dojazdom sú na tom elektromobily ešte horšie, ako uvádzajú ich výrobcovia. Pozor by ste si mali dávať hlavne v prípade každodennej jazdy po diaľniciach. Pokojne by sa vám mohlo stať, že do cieľa jedného dňa neprídete.
Elektromobily nie sú vhodné pre každého
Ak vás myšlienka kúpy elektromobilu láka, tak si najskôr položte dve otázky. Prvá otázka znie, kam sa s autom najčastejšie vyrážate a druhá, kde bývate. Elektromobily totiž nie sú vhodné pre každého, napríklad nie pre tých, ktorí často využívajú strešný box a prevážajú ťažký náklad. V prípade, že bývate v meste alebo blízko mesta, jazdíte len krátke vzdialenosti mimo diaľnic, tak smelo do toho a bežte si elektrické vozidlo kúpiť. Myslite však na to, kde budete toto vozidlo dobíjať. Dobíjacích staníc je na Slovensku ešte stále žalostne málo a so stúpajúcou cenou elektriny vás ani jazda na elektromobile nemusí vyjsť až tak lacno. Stanice samozrejme nemusíte hľadať, ak bývate v rodinnom dome a automobil si dobijete v noci, kedy sú tarify oveľa nižšie.
Výrobcovia elektromobilov radi klamú
Nedávne testy časopisu Auto Evolution preukázali zarážajúci fakt. Výrobcovia elektrických vozidiel v ohľade spotreby značne klamú. V niektorých prípadoch išlo o enormné rozdiely v uvádzanej a reálnej spotrebe, a to hlavne vtedy, keď jazdíte po diaľnici a nemáte na kolesách zimné či letné pneumatiky s nízkym valivým odporom akú majú pneumatiky Kormoran. Už pri rýchlosti okolo 100 km/h je aerodynamický odpor tak silný, že batéria sa začne vybíjať dva razy rýchlejšie. Znamená to, že ak si kúpite elektrické vozidlo a budete rátať so spotrebou uvedenou výrobcom, tak na diaľnici môže ísť o spotrebu dvojnásobne vyššiu. S týmto faktom by ste mali rátať počas každej jazdy po diaľnici a naplánovať si na nabíjanie častejšie prestávky.
Na diaľnici s ľahkou nohou
Z uvedených informácií jasne vyplýva, že možnosti máte len dve. Buď budete jazdiť po diaľnici čo najpomalšie, alebo budete musieť častejšie zastavovať. Obe možnosti nie sú veľmi lákavé, keďže po diaľnici jazdíme hlavne preto, aby sme sa dostali z bodu A do bodu B rýchlejšie. Tak či tak sa pripravte na to, že počas jazdy po diaľnici sa vám elektrické vozidlo vybije v priemere po 200 km, čo je veľmi nepotešujúca informácia.